Tæller
Skriv din site description som var det en AdWords annonce
m

Tobias Hyldeborg

Når du udformer en AdWords annonce bestemmer du selv hvad der skal stå ved beskrivelsen af siden. Ved hjælp af SEO-plugins til WordPress kan du ganske nemt gøre det samme med alle dine almindelige blogindlæg.

Selvom AdWords annoncer har relation til det en person Googler efter, er det jo stadigvæk en reklame som bagmanden gerne vil have, at folk trykker på, så de kommer ind på hans side.

I AdWords annoncer bliver der ofte brugt Call-To-Action’s (CTA) så som “Klik her”, “Bestil nu” osv. Hvorfor ikke også være lidt aggresiv, når du beskriver hvad dit blogindlæg/artikel handler om?

Du kan, som sagt, selv bestemme hvad der skal stå ved beskrivelsen af din side i Google, i stedet for at der bare bliver taget et stykke af det tekst der er på siden, som ofte ikke fortæller ret meget om hvad dit indlæg egentligt handler om. Hvis du bruger WordPress kan du installere et plugin som “All In One SEO Pack” som gør dette muligt. Selvfølgelig skal du ikke skrive mere end du kan love, men prøv dig frem med at skrive en mere indholdsrig og informerende beskrivelse, end den der blot er kopieret fra det indhold der står, som ofte ikke siger ret meget om helheden af dit indlæg.

Hvordan udformer du din site description? Vil du mene, at denne form for SEO er white, grey eller black hat?
– Skriv en kommentar, og lad os starte en debat!

Kommentarer 1 kommentar

  1. 18. februar, 2012 kl. 17:48 Casper Blom

    Alle prof. Sider bruger det, og gør man ikke er man dum :-)

Skriv et svar