Anmeldelse – Brian Brandt – Online Markedsføring

“Online Markedsføring” er en gratis lille eBog, som hurtigt kommer igennem de fleste aspekter af online markedsføring. Det er en eBog på 48 sider, så I kan nemt regne ud, at den ikke går i dybden med ret mange af emnerne. Bare fordi, at bogen ikke går i dybden med emnerne betyder det ikke, at det er en dårlig eBog – For det er det bestemt ikke!

Online markedsføring er for mange en helt anden planet, hvor de ikke ved hvad Søren de skal give sig i kast med. I Brian Brandts eBog kommer han ind på “alle” de ting der er værd, at bruge tid på, når man som nybegynder skal igang med at bygge sin virksomheds brands, online.

“Online Markedsføring” er ikke henvendt til eksperterne

Personligt lærte jeg ikke ret meget af bogen, men det er sådan set også ligegyldigt – For i princippet er jeg ikke den rette målgruppe til denne bog. Målgruppen til denne bog er personer der først lige er begyndt at lege lidt med det dersens online markedsføring, eller folk der måske har rørt en lille del af emnet, altså folk der måske har arbejdet lidt med deres placering i Google, fået oprettet en sørgelig Facebook-side eller har fået oprettet sig et nyhedsbrev med nogle få abonnenter, men ingen udsendte mails. Med “Online Markedsføring” bliver du gjort opmærksom på, at online markedsføring ikke kun er , sociale medier og nyhedsbreve.

Mange af emnerne som Brian Brandt kommer ind på i eBogen fylder kun en enkel side, eller to.. Og det er også bedst! En sådan eBog som denne skal ikke gå i dybden med alle emnerne, da Brian “selvfølgelig” ikke vil være kyndig til at beskrive alle emnerne på ekspert-basis, men også fordi bogen ville være uendelig lang, hvis den skulle beskrive hvordan du blev ekspert i landingpages, , SEO, SEM, nyhedsbreve, blogging, sociale medier, video marketing, Analytics, brugertest og alle de andre emner, som denne bog berører.

Endelig en eBog der kræser for detaljen

Jeg har efterhånden læst omkring 20 eBøger på min iPad. Mange af dem har været gratis eBøger, som Brian Brandts, som jeg har downloadet mod fx at tilmelde mig et nyhedsbrev. Fælles for de fleste har været, at selve læseoplevelsen ikke har været den største succes. Jeg elsker fedt design, hvad enten det er møbler, elektronik.. Eller eBøger! “Online Markedsføring” er den første eBog jeg har læst, som rent faktisk er optimeret til eBogs læsning, og i den forbindelse tænker jeg, at den er optimeret til horisontal-visning, og ikke blot er skrevet i et Word-dokument. eBogen har en super lækkert font, der er masser af bileder og så giver den horisontale-del altså bare en masse.

Konklusion

Jeg vil anbefale alle, der endnu ikke er kommet igang med online markedsføring, at læse “Online Markedsføring”. Jeg som ved en del om online markedsføring (uden at prale) vil ikke anbefale den til folk der allerede har et godt kendskab til de forskellige emner indenfor branchen, men jeg kan oprigtigt sige, at det er den bedste bog jeg kan anbefale til folk der endnu ikke har berørt den store verden af online markedsføring.. Og så gør det jo ikke noget, at prisen for den er din mail-adresse.

!

1 stjerne2 stjerner3 stjerner4 stjerner5 stjerner (1 bedømmelser // Samlet bedømmelse er 5,00 ud af 5)
Loading...