Er du vinder eller taber?

Jeg er , Facebook ekspert, personal brand manager og rådgiver i sociale medier. Tobias har spurgt nysgerrigt til min Facebook-side: ““, som i skrivende stund har over 17.000 fans.

“Hvad er meningen?” og “Hvad er historien?” er de spørgsmål der meldte sig hos Tobias, på samme måde som mange andre. Nogle har spurgt til den, men de fleste har ikke.

Det usynlige visitkort

Facebook-siden: “Den Ukronede Konge af Social Media” tjener det formål at signalere til besøgende på mit site, at jeg er en vindertype. Groft sagt manipulerer jeg med mine potentielle kunders underbevidsthed, ved at plante et indtryk af at jeg kan mit kram.

“For så mange fans kan ikke tage fejl.”

You never get a second chance to make a first impression

Sammen med indholdet på mit website, og især mine referencer skal folk danne deres indtryk af mig. Førstehåndindtrykket bliver blandt andet dannet ved at se det store antal fans, og den lille store forskel kan betyde, at en potentiel kunde tager kontakt.

Sandheden er at Facebook-siden er bygget op på en masse sjove jokes, som intet har med min faglighed at gøre. Folk er sendt ind på siden, for at se nogle sjove billeder som jeg har talt om andre steder. Det er således et luftkastel, hvis man tror de mange fans skyldes, at jeg er skrap til mit arbejde.

Schhhh!?

Hvorfor afslører jeg så dette, hvis det er et luftkastel?

Det gør jeg med glæde, fordi historien om Facebook-siden alligevel er et eksempel på min faglighed. Jeg har forstået Facebook – ellers kunne jeg ikke samle så mange fans til ingenting. Jeg har forstået signalværdien, og viser den for kunden så vedkommende oplever noget meget elementært på egen krop.

Vindertypens usynlige visitkort:

  • Fremvis mange fans
  • Fremvis billeder med dig sammen med eksperter
  • Fremvis billeder med dig sammen med kendte
  • Fremvis billeder hvor man kan se, at folk ser op til dig
  • Ankom med betydningsfulde mennesker
  • Omgiv dig med betydningsfulde mennesker
  • Netværk med betydningsfulde mennesker

Ahaaaa!

Den reaktion jeg oftest får efter snakken om disse principper er aha-oplevelsen. Efter at have kastet et blik på min store Facebook-side, og efter at have fået historien om den, får mine kunder typisk en umiddelbar længsel efter en Facebook-side der er ligeså stor.

De har netop lært vigtigheden af at kunne signalere de er vindertyper, og tilfældigvis har de fundet Thomas Bigum som ved hvordan man tænder for disse signaler. Både på og udenfor Facebook.

Bliver du nysgerrig efter mere teori om det usynlige visitkort og førstehåndindtrykket, er den bedste vej at lede i litteratur om at forføre kvinder. De mest seriøse på området her i Danmark er Nordic Seduction.


Facebooksiden Den Ukronede Konge Af Social Media er indlejret i siden af mit .


1 stjerne2 stjerner3 stjerner4 stjerner5 stjerner (Ingen bedømmelser endnu)
Loading...


Skriv et svar