Hæv din konverteringsrate ved at vise troværdighed

Hæv din konverteringsrate med konverteringsoptimering (Conversion Rate Optimization - CRO)

Hæv din konverteringsrate ved at vise troværdighed på din hjemmeside eller webshop, så kunden følger sig mere tryg ved at handle hos dig. Der er mange forskellige måder at gøre dette på, og jeg vil gennemgå nogle af de vigtigste i dette indlæg.

Måske har du allerede mange besøg på din hjemmeside eller webshop, men kun få der konverterer og køber et produkt, signer up til et nyhedsbrev, udfylder en kontaktformular eller hvad der ellers er hensigten med din side – ved at gennemgå disse tips vil du med stor sandsynlighed kunne hæve din konverteringsrate, og dermed tjene mere per besøgende.

1. Vis dine kontaktoplysninger synligt

Sørg for at den besøgende nemt kan finde telefonnummer, e-mail og andre kontaktoplysninger på din hjemmeside. Hæv din konverteringsrate ved at have alle disse informationer synlige, hvilket viser at du ikke er bange for at komme i kontakt med dine kunder.

2. Vis hvem der står bag og hæv din konverteringsrate

Nogle folk er mere skeptiske når de handler online end personligt, og den skeptiske type vil typisk lægge vejen forbi din ”Om os”-side. Her kan du med fordel vise billeder af medarbejderne bag hjemmesiden, således at kunden kan sætte ansigt på hvem de handler med. Husk at folk handler med mennesker, ikke med hjemmesider.

3. Vis Trustpilot-anmeldelser

Der er mange meninger om Trustpilot-konceptet, men de fleste er enige om, at det at vise Trustpilot-anmeldelser på ens hjemmeside øger troværdigheden, og dermed konverteringsraten. Hæv din konverteringsrate ved at inkorporere Trustpilot på den én eller anden. Der er mange forskellige måder at vise Trustpilot på – det kan fx være antallet af stjerner man viser i toppen af siden, eller det kan være udvalgte kundeanmeldelser man viser ude i sidebaren. På  har vi også gode erfaringer med at vise anmeldelser på check-ud siden, hvor folk skal tage den endelige beslutning, om hvorvidt de ønsker at placere en ordre i butikken eller ej.

4. Vis at du er e-mærket

Der er lige så mange meninger om e-mærket som der er om Trustpilot, og her ser jeg generelt at folk er lidt mere skeptiske omkring effekten. Vi har dog valgt at integrere e-mærket-logoet som en synlig del af toppen af webshoppen. Man skal selvfølgelig gøre op om det er pengene værd, og det vil det aldrig være hvis man kun har et par ordrer om måneden, men har man mange ordrer dagligt skal der ikke særlig meget til før pengene er tjent ind igen.



1 stjerne2 stjerner3 stjerner4 stjerner5 stjerner (4 bedømmelser // Samlet bedømmelse er 4,25 ud af 5)
Loading...

Skriv et svar