Skjult reklame!

Vi kender det allerede fra Amerikansk TV, nu kommer det til Danmark!

Du kan være helt sikker på, at det ikke er tilfældigt om James Bond kører Aston Martin eller BMW, eller om stereoanlægget i Sex & The City er Sony eller B&O!

Virksomhederne betaler kassen for at få deres produkter med i Amerikanske film og TV-serier.

I 2011 vil det blive lovligt i Danmark, at lave “skjult reklame”, altså at få penge fra virksomheder, hvis man bruger eller nævner lige præcis deres mærke/produkt.

Produktplacering (som det også hedder) vil åbne en helt ny indtjening for TV2, TV3 og alle de andre danske kommercielle TV-kanaler.

Produktplacering er absolut spændende for os
– Palle Strøm, TV2s programdirektør

Min personlige mening til det er fin nok. Jeg har ikke noget imod, at film/serie-producenterne for penge for, at nævne et specifikt mærke, så længe, at det bare ikke bliver for meget!

Jeg læste en artikel om dette i Søndagsavisen, hvor de har skrevet lidt om hvor værdifuld produktplacering kan være, i forhold til forskellige programmer, og produkterne deri:

  • Guider I Paradis – Rejsebureau – kr. 4.400.000
  • TV2 Vejret – TV-fabrikant – kr. 680.000
  • Klovn – Tøjfabrikant – kr. 8.800.000
  • 2900 Happiness – Bilproducent – kr. 86.000

Som I kan se er det jo ikke små penge, som Jakob Olsen fra mediabureaet Initiative Universal Media har vurderet sig frem til.

Jeg ser ikke ret meget TV, pånær DR1 og TV2, da jeg hader reklamepauser, men måske at produktplacering kan formindske dem?

Kilde: Søndagsavisen


1 stjerne2 stjerner3 stjerner4 stjerner5 stjerner (Ingen bedømmelser endnu)
Loading...


Skriv et svar